Keuze tussen first en second price binnen Header Bidding van Improve Digital

www.nederlandsmedianieuws.nl, 07.03.2018: Improve Digital lanceert een First Price Auction-optie binnen zijn Header Bidding-product. Klanten hebben nu de keuze bij het bepalen van hun programmaticstrategie tussen een first of second-priceveiling.

Met het lanceren van deze optie verplaatst Improve Digital zichzelf, en haar klanten, naar een omgeving waar kans is op een meer geavanceerde handelsmethode. In haar positie als vertegenwoordiger voor uitgevers in de programmaticadvertisingbranche, geeft het bedrijf met First Price Auction uitgevers mogelijkheden om hun monetizationstrategie te optimaliseren.

Sebastiaan Moesman, CEO van Improve Digital: “De optie First Price Auction maakt het mogelijk om meer advertentiebudget aan programmatic adverteren uit te geven. Een veilingsscenario met first price geeft adverteerders meer vertrouwen in het programmatic ecosysteem omdat de prijzen voorstelbaar en stabiel zijn. Uitgevers krijgen met first price veel beter een idee wat hun inventaris waard is. Het ‚wat je ziet is wat je krijgt‘, first price veilingsmodel creëert een meer transparante, voorspelbare en betrouwbare veiling.”

De optie van First Price Auction verbetert de perceptie van de echte waarde van de inventaris van de uitgever en zorgt voor een transparantere veiling dan het second price veilingsmodel. Binnen het handelsmodel header bidding kan second price voor zowel de verkoper als koper van de advertentieruimte negatief uitpakken. Behalve dat hogere prijzen zullen worden bedongen, is in een first-priceveiling het hoogste bod de clearing price. Elk bedrag wat daarna in rekening wordt gebracht is daarna open en transparant.